Dag 24: 25-01-2015

25 januari 2015 - Calgary, Canada

Op naar heritage park samen met Dhilery en Joy. Het park zelf is tijdens het winterseizoen gesloten maar je kan naar het museum en voor het park rondlopen. Het museum is een gasoline geschiedenis museum. Na het museum tijd voor warme chocomel met gebak! Het is echt prachtig we hebben wel honderden foto’s gemaakt.

S'avonds de bus gepakt naar 4th street in downtown Calgary. Om wat te gaan eten. We zijn naar Sel des Fleur geweest, een Frans restaurant. Ik heb daar mosselen gegeten, yammie. Het was echt een super gezellig restaurant en de ober was erg aardig. De ober gaf ons zelfs een gratis glas wijn, deze wijn was echt overheerlijk! Het brood en water wordt overal gratis opnieuw aangevuld.

Na een tijdje kwam er een gezin binnen gelopen en ging twee tafels naast ons zitten. Op een gegeven moment kwam de ober naar mij toe en vroeg hoe je ‘hoe was de uiensoep’ in het Nederlands zegt. Dus ik het opgeschreven en liep hij naar de tafel naast ons om het te vragen. Bleek dus dat een deel van het gezin uit Nederland komt dus de ober zei tegen hun dat ik Nederlands ben.

Ze begonnen tegen me te praten en wat blijkt.. die meneer komt uit zeeland en waar?? TERNEUZEN!! Wat een toeval zeg. Echt super leuk. Wat altijd jammer is, is dat je die mensen waarschijnlijk nooit meer terug ziet. Ze waren zo aardig en het was super leuk om ze ontmoet te hebben.

Dan op naar huis.. dat was nog een avontuur op zich. De busstop was best ver weg en het was even puzzelen welke kan we op moesten lopen hierdoor waren we tijd verloren en misten we de eerste bus. Toen maar besloten om naar een andere busstop te lopen. Onderweg naar de busstop kwamen de busstop 13 tegen, dit is de bus die direct naar Mount Royal gaat zonder over te stappen. Helaas kwam de volgende bus hier om 07.00 s'ochtends dus dat was geen optie. Dan maar doorlopen naar de busstop. We stonden te wachten voor het verkeerslicht om de straat over te steken en jahoor daar komt de bus en rijd zo voor ons neus weg.. hij kwam twee minuten te vroeg. Erg jammer.

Maar we waren eindelijk bij de goede busstop. Nu moeten we een half uur wachten op de volgende bus en overstappen op een andere bus. Maar intussen waren onze telefoons leeg dus konden we niks meer nakijken. Op goed geluk de bus gepakt en aan de buschauffeur gevraagd waar we moesten overstappen. We moesten overstappen op lijn 20. Vlak voordat we uitstappen vroeg de buschauffeur of we wisten dat er meerdere lijn 20 bussen zijn. Daar hadden wij geen idee van. Gelukkig heeft zij ons naar de goede stop geleid.

We moesten een trap af naar beneden daar is een busstop langs een 90 weg. Erg vreemd.. maar oké. Wij daar wachten, geen idee wanneer de volgende bus komt. Gelukkig na een minuut of 10 zagen we een bus aan komen. Normaal kan je de busstop verlichten als je daar staat zodat de chauffeur ziet dat er passagiers staan maar deze functie was kapot. De bus kwam erg snel aangereden en remde maar niet. Op het laatste moment kwam hij naar de halte. Ingestapt en op naar huis. Nou dat was me een avontuur. Lekker slapen nu..