Dag 23: 24-01-2015

24 januari 2015 - Calgary, Canada

Op naar het grote winkelcentrum Chinook voor mijn telefoonplan. Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed telefoonplan maar heb nog niks gevonden. Had een goede gevonden bij de provider WIND maar dit plan functioneerde niet op mijn telefoon. Als ik dit plan wil aanschaffen zou ik een nieuwe telefoon moeten kopen. Dus maar verder opzoek.

Een van de exchange studenten heeft haart telefoonplan bij Fido. Dan hier maar proberen. In de winkel testen ze mijn telefoon en het werkt, yess zo blij! Eindelijk iets wat werkt. Nu kan ik wereldwijd gratis sms'en, heb ik 750 megabyte internet en kan ik Canada-wijd 750 minuten bellen en s'weekends / doordeweeks na 5 p.m. gratis bellen zonder dat het minuten kost. Dit is een maandelijks plan dus je moet het per maand verlengen.

Nu op naar de supermarkt om boodschappen te doen. Joy kwam met het goede idee om boodschappen te doen met je koffer. Dus mijn koffer mee de bus in, mee naar Fido en mee naar de supermarkt. Het is echt super ideaal want je hoeft het niet te dragen. De supermakt is best ver van de universiteit je moet een bus pakken. En de busstop is ook nog eens zeker 10 minuten lopen van mijn kamer. Als je dan veel spullen hebt is dat niet handig en als je drinken hebt erg zwaar. Ze kennen hier ook niet de bigshoppers maar hebben allemaal kleine plastic tasjes. Die gaan op den duur in je vingers snijden.

Na het boodschappen doen alles snel inruimen en op naar Elisabeth. Samen met Dhilery, Joy en Elisabeth koken en daarna het verblijf voor Vancouver en Seatlle boeken. Het was een erg gezellige avond en we hebben erg mooie appartementen gevonden. Het appartement wat we hebben geboekt is een Airbnb appartement.

Airbnb is een website waarop eigenaren van appartementen hun appartementen kunnen verhuren. Wanneer je in een appartement wilt verblijven moet je een verzoek indienen en moet dit worden goedgekeurd. Airbnb's zijn over heel de wereld en het is een leuke manier om ergens te verblijven.