Dag 22: 23-01-2015

23 januari 2015 - Calgary, Canada

City tour!

Het international office heeft een city tour georganiseerd. De City tour is van twee tot 5. De eerst stop was bij het Military museum waar de voormalige legerbasis van Calgary was gevestigd hier konden we 15 minuten rondlopen en foto's maken. Daarna op naar Heritage park, waar we ook even onze benen konden strekken en foto's maken. Dit park is gesloten in de winter maar je kan wel in het eerste deel voor het park lopen. De natuur hier is prachtig.

Dan via downtown waar we even zijn gestopt bij de Calgary tower, op naar de saddledome. Hier waren we al eerder geweest voor de Hockeygame. Toch nog maar wat foto's gemaakt.  En dan via de Bell air wijk, Mount royal wijk, the mission district, rulloville en Inglewood, naar Fort Calgary. Hier was de mounted police gevestigd en door hun is de naam Calgary bedacht. Calgary had eerst aan aantal andere namen voordat het Calgary werd. Calgary betekent Clean runnig water en komt uit schotland.

Stukje door Chinatown gereden en door naar het Olympic park, echt supergaaf om dit te zien. Na de tour terug afgezet bij de campus. De bus terug gepakt naar downtown om samen te gaan eten bij Milestones. Op krista's aanraden een Bellini besteld, super tip van Krista. Het was heerlijk!!