Dag 16: 17-01-2015

17 januari 2015 - Calgary, Canada

JAAAAA! hier heb ik de hele week naar uitgekeken!! Op naar Banff. Jennifer en Kevin hebben vanmorgen Elisbeth opgehaald op campus en komen mij ophalen bij Peter en Krista.

We gaan eerst hiken naar de bevroren watervallen. Het was ongeveer een uur rijden naar de hike. Wat een prachtige natuur, heel erg veel foto’s gemaakt en super genoten. Tijdens het hiken loop je door de bergen, er ligt overal sneeuw en sommige stukken is er alleen maar ijs. Normaal gezien kan je hier niet lopen, je loopt op een bevroren rivier die in de zomer door de bergen stroomt.

Bijna een uur later aangekomen bij de bevroren watervallen, wat is dit mooi!! Nu terug naar de auto, heel erg voorzichtig want dat ijs is spekglad. Eenmaal bij de auto aangekomen op naar Lake Louise. Dit is nog ongeveer een uur rijden.

Bij Lake Louise hebben we afgesproken met Krista, Katrina, Rachel en Sharon. Het is echt super mooi het meer ligt tussen de bergen. Het meer is nu bevroren en veel mensen komen hier om te schaatsen. Er is ook een berg waar je kan skiën en snowboarden.

Wat een prachtige omgeving. Op naar het hotel om te lunchen en na de lunch weer terug naar buiten om de ijssculpturen te bekijken. We hebben ook een stuk rond het meer gelopen. Jennifer en Kevin zijn hier getrouwd, ze hebben mij de locatie van de trouwfoto’s laten zien, echt super mooi.

Na Lake Louise op naar Banff National Park. Eenmaal in banff aangekomen naar Cave and Basins geweest. Dit is de plaats waar voor het eerst is ontdekt dat er hotsprings zijn van natuur water.

Vanuit deze plaats is eigenlijk het gehele National Park en alles eromheen ontstaan. Het was superinteresant om er door heen te lopen. Binnen was er een tablet in de muur waar je een foto kon maken en per e-mail naar iemand kon versturen. Dus samen met Elisabeth een foto gemaakt en naar onze ouders gestuurd.

Nu op naar de hotsprings. Daar zijn Peter, Diana en de kinderen ook. De hotsprings zijn van natuur water en zijn 40 graden celcius. Voordat ze het water in de hotsprings laten wordt het eerst gekoeld want het komt nog veel heter vanuit de bergen.

De eerste stap in het water was echt bloedheet maar eenmaal eraan gewend was het erg lekker. Ze adviseren om niet langer dan 20 minuten in de hotspring te blijven.. maar dat kan ook haast niet langer. Het is erg lekker maar op den duur krijg je het gevoel dat je kookt.

Wat ook erg grappig is, is dat als je met je schouders boven water gaat het helemaal niet koud is terwijl de buitenlucht wel -20 is. Na de hotspring op naar een ijscobar die COW heet. Het is een bar die van oorsprong uit PEI komt, het ijs is echt superlekker. Nu op naar huis.. etenstijd! Wat was het een heerlijke dag, en het was prachtig weer.