Dag 48: 18-02-2015

18 februari 2015 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Op naar Seattle!

Heerlijke ochtendwandeling met de koffers om 4.30. 25 minuutjes gelopen naar de busstop. Daar ingecheckt alleen Joy was wat vergeten in het appartement dus was terug gegaan samen met Dhilery. Dhilery die was mee gegaan had de bus tickets geboekt, dus zij had iedereen z’n tickets. Je mocht maar inchecken tot 5.30. En om 5.26 waren e er nog steeds niet. Gelukkig twee minuten voordat de gate sluit waren ze terug. Dat was even spannend.. Maar gelukkig hebben we het gehaald.

Ingecheckt en door de beveiligingscheck, op naar de bus! De bus was erg leeg dus op een stoel apart gaan zitten zodat ik kon slapen. Maar eerst nog even geskyped me mijn lieve vriendinnetje Carmen. De bus was erg luxe, je had stopcontacten en zelfs wifi :D.

Na 45 minuten al bij de grens met de US. Door de security check en papierwerk en off we go. Hello US!! Tijd om even te slapen. 4 uur laten bij de busstop aangekomen. Het was 11.30.

Helaas konden we onze bagage niet wegzetten in het hotel. We konden inchecken om 3 uur. Dan maar via de busmaatschappij een opslagruimte gehuurd. Nu met de bus naar downtown alvast een beetje verkennen. Bussen is trouwens wel en gedoe zeg. Ben blij dat ik in Calgary mijn U-pass heb. De bus kost 2,75 dollar en je kaartje is 2 uur geldig. Voor de trein heb je een ander kaartje nodig. Je moet alles gepast betalen in de bus want er is alleen een automaat die niet wisselt.

Door downtown gelopen, een politie agent te paard tegen gekomen. Hij was erg aardig en we mochten foto’s maken met het paard en aaien. Zo leuk. Geluncht bij de Cheese Factory! Supergaaf om dit in het echt te zien. Ik kijk wel eens de serie big bang theorie en Penny werkt in de Cheese Factory als serveerster.

Daarna bij starbucks een koffie gedronken en onze plannen gemaakt voor Seattle. Naar het hardrock cafe gelopen om een reservering te maken voor vanavond. Even snel een kijkje genomen bij de public market en terug naar de bagage opslag die zit gevestigd waar de bus is  aangekomen. Dus met de bus terug van downtown naar daar. Bagage opgehaald en weer terug met de bus van daar naar downtown. Uitegstapt en op zoek naar het appartement, het was gelukkig erg makkelijk te vinden. We verblijven op 4th street. Ideal locatie precies in het midden van downtown. Ingecheckt en alle bagage neergezet.

Seattle is wat lastiger dan Vancouver omdat ik hier geen internet heb en ook geen service dus kan niet bellen / sms'en. Dus moesten alles uitvogelen met de kaart. Maar dat lukte gelukkig prima J. Nu op naar de seattle tower- speece needle. We waren daar op het perfecte moment. Het was nog licht maar 15 minuten later was het donker. Supermooi uitzicht, erg gaaf. Deze toren is maar liefst 185  meter hoog en je kon zelfs naar buiten.

Binnen had je allerlei leuke apparaten. Beneden voordat we omhoog gingen in de toren werd er een foto gemaakt en op het apparaat kreeg je de foto te zien met verschillende achtergronden en je kon dan 1 foto kiezen om naar jezelf te mailen. Ook was er een apparaat dat uitrekende hoever je hebt gereisd om de space needle te bezoeken. Ik ben de eerste uit Terneuzen haha, leuk!

Na de tower door downtown naar het hardrock cafe gelopen. Daar heerlijk gedineerd en mijn eerst hardrock cafe shotglas gekocht! Jeej. Daarna naar de big wheel gegaan. Een gigantisch reuzenrad. Het was verlicht echt heel erg mooi om te zien. Het uitzicht was prachtig. Op naar huis.. Heerlijk het bad opgevuld en als hottub gebruikt haha lekker druk met zijn 4'en onze voeten badderen en tijdschriften lezen, lekker knus! Het appartement is echt prachtig heerlijk ruim en heeft zelfs twee badkamers!