Dag 46: 16-02-2015

16 februari 2015 - Vancouver, Canada

Op naar victoria! Met de bus naar de ferry terminal en dan met een ferry naar Victoria. De overtocht duurt z’n 1,5 uur. En dan nog met de bus een uurtje naar downtown. Eenmaal in downtown aangekomen besloten wat we allemaal wilden doen in Victoria.

Eerst hebben we heerlijk rond de haven gelopen, op een gegeven moment kwamen we bij drijvende huizen waar je kon lunchen. De zogeheten firsherman’s warf. In de haven waren zeehonden die naar je toe kwamen. Zo leuk! Na het rondlopen hebben we een tour in het overheidsgebouw gedaan. We mochten ook in de kamer zitten waar op dat moment een debat aan de gang is. Er zijn een soort van tribunes boven de zaal en dan kan je meeluisteren wat er allemaal gezegd wordt. Aan het eind mag je ook vragen stellen als je wilt. Het ging over een onderwerp waar ik les over heb dus dat was wel interessant.

Na de rondleiding naar de winkelstraat gegaan en daar rondgelopen. Na het winkelen wat gegeten, en terug naar huis. Van downtown weer met de bus naar de ferry terminal.

De laatste ferry gaat om 9 uur en die willen we niet missen dus de bus om 7.30 terug gepakt. Terug naar huis iedereen was erg moe en viel in slaap tijdens de terug reis. Alleen het was een bank maar ieder had een eigen stoel met armleuningen dus het was erg moeilijk liggen haha. Na de ferry weer met de bus terug naar huis en om 1 uur waren we terug thuis.