Dag 2: 03-01-2015

3 januari 2015 - Calgary, Canada

Ik heb heerlijk geslapen, en ben totaal niet moe, het wennen aan het tijdsverschil ging erg goed. Het huis van Peter en Krista is zo groot en het uitzicht is prachtig. We hebben s’ morgens pannenkoek met worst en ei gegeten, het was erg lekker maar niet iets wat ik normaal gezien als ontbijt zou eten haha.

S’middags zijn we gaan winkelen en naar de bank gegaan om mijn euro’s in te wisselen voor Canadese dollar. De koers was erg goed, $1 was €1.35. Tijdens het winkelen waren we opzoek naar goede winterlaarzen, en beddengoed maar dat was moeilijk te vinden tegen een reële prijs.

In een van de supermarkten hier hebben ze een roltrap voor de karretjes, super grappig!!

De merken hier zijn wel veel goedkoper als in Nederland. Tijdens het winkelen hebben we heerlijk geluncht en een koffie gedronken. In Canada drinken ze veel melk in hun koffie. En ik hoef maar een heel klein beetje. Dat kennen ze hier niet.

Na het winkelen hebben we Elisabeth opgehaald, zij is ook op 2 januari gearriveerd en we hebben als sinds november contact. Ze mocht blijven eten en werd s’ avonds weer thuis gebracht. Het was wel een beetje gek omdat ik Elisabeth nog nooit had ontmoet maar het was een super leuke avond.

Voordat we gingen slapen vroeg Krista en Peter of de auto aan de stekker moest.. En ik dacht wat bedoeld ze daar mee? Het is een soort verwarming die je aan de accu van je auto koppelt. Hiermee zorg je ervoor dat je auto de volgende dag kan starten. Met de winterse temperaturen van hier komt je auto de winter niet door zonder deze te verwarmen. Het is in Canada ook niet verplicht om winterbanden te hebben, erg vreemd! Maar het ieders zijn eigen verantwoordelijkheid.