Dag 18: 19-01-2015

19 januari 2015 - Calgary, Canada

Vandaag extra vroeg opstaan om mijn opdracht uit te printen. En heb geen idee hoe het printing system werkt. Op naar de bibliotheek, er zijn twee manieren om te printen. Geld op je studentenaccount zetten via creditcard / cash. Of printen via een cash systeem met muntgeld. De opdracht uitgeprint en naar de eerste les gegaan van Global Business Environment.

Na deze les heb ik Environmental Management and Sustainable Development waarvoor ik de opdracht heb gemaakt. De opdracht ingeleverd en klassikaal het onderwerp besproken. De les eindigt om 12.20 op naar huis lunch eten. Om 2 uur met Iliana afgesproken in de bibliotheek om voorbereidingen te doen voor de negotiation simaltie komende woensdag.

Vandaag moeten we de positiebrief voor de negotiation inleveren. Er is een standpunt over een natuurpark. Er zijn allemaal verschillende partijen die daar een mening over hebben. Ieder groepje van twee kiest de partij die zij wilt representateren. Je schrijft een positiebrief met wat jou positie is in de onderhandeling, wat je verwacht wat de andere hun positie gaat zijn en je schrijft hoe je denkt dat het gaat verlopen. Ook moet je een openingsstatement van twee minuten opleveren, dit gaan we woensdag doen!

Om half vier samen met Iliana naar mijn laatste les van vandaag, Business Negotiations and Project Management. Komende les hebben we voor dit vak een simulatie van een negotiation met de hele klas. Het onderwerp van deze les ging verder over onderhandelingstechnieken.