Dag 106: 17-04-2015

17 april 2015 - Calgary, Canada

Vandaag wil ik naar het Glenbow museum gaan, naar de bushalte gelopen en daar op de bus gewacht toen ik me bedacht dat er misschien ook wel andere studenten mee wilden. Dus een berichtje gestuurd naar Leonardo en die wou inderdaad mee, ook Duda komt.

Van de bushalte die aan de westkant van campus zit naar het huis van Leonardo gelopen die aan de oostkant van campus zit. Is best nog een verre wandeling maar het was heerlijk weer.

Naar downtown gegaan en daar eerst geluncht want we hadden alle drie nog niet gegeten daarna even bij de  souvernir shop van de calgary tower gekeken. Ben al op de tower geweest maar heb nog geen souvernir.

Daarna naar het glenbow museum gegaan. Ze hebben verschillinde tentoonstellingen. De eerste was de Oh Canada met een groot Oh Canda beeld.

Het museum is echt gigantisch en heeft interessante tentoonstellingen.  Na het museum op zoek naar een restaurant / pub om de hockeywedstrijk te kijken het was nog maar half 6 en de wedstrijd begint om 8 uur. Maar alle pubs waren al supervol. Gelukkig een pub gevonden die minder druk was. Waar we een goede tafel hadden alleen was het met barkrukken dus dat zit niet zo fijn voor een paar uur.

Vlak voor de wedstrijd gingen de mensen aan de tafel precies met uitizcht op het scherm weg, dus gevraag aan de serveerster of we daar mochten zitten, dat kon. Dus nu hadden we helemaal een goede plaats. Wraps met kip gegeten tijdens de wedstrijd en als toetje gefrituurde marsbar met slagroom en ijs, yumie. Jammer genoeg verloren we haha maar het was wel gezellig.

Het begint steeds lastiger te worden om Nederlandse worden te vinden. Ik betrap me erop dat ik daar over na moet denken, het is al een poostje maar het word steeds erger. Nu moest ik zelf het word ‘serveerster’ vertalen met google translate omdat ik alleen op het engelse woord waitress kon komen en geen idee had wat het in het Nederlands was. Ook merk ik bijvoorbeeld als ik een lijstje maak in m'n hoofd van dingen die ik die dag wil doen dat ik dat doe in het Engels. Wel goed, maar ook vreemd.