Dag 6: 07-01-2015

7 januari 2015 - Calgary, Canada

Oriëntatie-dag!

Deze dag is om de studenten uitleg te geven over alle services op campus en om de weg te leren kennen. Het was een vol programma en duurt een hele dag. De studenten werden opgedeeld in groepen. Er waren leuke activiteiten georganiseerd om de andere studenten te leren kennen.

Iedereen kreeg een papiertje waarop je drie eigenschappen van jezelf moest schrijven. De papiertjes werden opgehaald en weer verspreid. Je moest proberen je match te vinden. Ook was er steen papier schaar met ongeveer 200 studenten. Je speelt met zijn tweeën, 1 wint en 1 valt af. Degene die wint zoekt een ander iemand en zo ga je door totdat er maar twee mensen overblijven.

Er was ook een toneelstuk over alle services op school en de locaties van de gebouwen. Het zat echt superleuk in elkaar en was heel erg leerzaam. Na het toneelstuk was er pauze en kregen we lunch, lasagna.

Tijdens de lunch waren er activiteiten op het podium. Kleine spelletjes waarmee je prijzen kon winnen. Er was bijvoorbeeld een danscompetitie waar je moest applaudisseren voor de beste danser. En er waren een aantal spelletjes met groepjes van twee. Zoals, haal een t-shirt uit de knoop en trek hem aan of leg de puzzel. Het snelste groepje wint.

Na de lunch kregen we een tour door het hoofdgebouw. Het gebouw is echt gigantisch en zo mooi. Ze hebben hier zelfs een klimmuur, sauna, hottub en een zwembad. En het fitnesscentrum is gigantisch!! Je kan ook deelnemen aan allerlei soorten sporten. Ook is er een welness centrum en health centrum aanwezig waar dokter en fysio's zijn gevestigd.

Na de tour zijn we terug gegaan naar de zaal waar we zijn gestart. Er stonden allemaal stands waar je informatie kon inwinnen over van alles. Je kreeg ook een vragenlijst met vragen over de informatie die je vandaag hebt verkregen en een evaluatieformulier. Als je deze formulieren terug inleverde kreeg je daarvoor twee bonnetjes. Met de bonnetjes kon je prijzen winnen. 500$ refund op je fees, ipad mini, massage. Het was echt een hele leuke leerzame dag met heel erg veel informatie.

Snel wat gegeten in het schoolrestaurant de HUB. Krista kwam ons om half 7 ophalen om naar Ikea te gaan en boodschappen te doen, zo lief!! Eerst naar Ikea, we waren in totaal met zijn vieren om inkopen te doen. 1 meisje van Brazilië, 1 meisje van Mexico 1 van Oostenrijk en ik. De meisjes uit Brazilië en Mexico kenden Ikea niet en keken hun ogen uit.

Klaar in de Ikea en op naar de supermarkt. We gingen naar de supermarkt Superstore. Wauw, deze winkel is echt gigantisch!! Alles wordt in groot verpakking verkocht, het 'kleinste' formaat zout was 1 kg. Ze verkopen echt werkelijk alles. Van kleding tot voedsel. Ik ben alleen een beetje geshockt bij de prijzen maar had het ook wel een beetje verwacht. De supermarkt is tot 23.00 uur open. We waren er rond 21.00 uur en hadden de volle twee uur nodig om alle spullen die we nodig hadden bij elkaar te zoeken. Op naar de kassa en alles inladen.

Gelukkig hebben Peter en Krista een grote auto.. want van vier mensen spullen van Ikea en boodschappen zijn een hoop spullen. De auto was echt overladen er kon niets meer bij, helaas heb ik hier geen foto van gemaakt het was echt hilarisch. Rond 0.00 uur eindelijk terug thuis en alle boodschappen nog opgeruimd en de vriesspullen netjes in vrieszakken verdeeld. Eindelijk tijd om te gaan slapen..

1. Carmen:
    4 februari 2015
    Wat grappig dat ze de IKEA niet kenden:P Fijn dat je zo geholpen wordt!!!