Dag 30: 31-01-2015

31 januari 2015 - Calgary, Canada

Op naar Banff!

Het International Office heeft deze tour georganiseerd. Om 8 uur s'morgens vertrekken naar Lake Louise, dat is twee uur rijden. Rond half 11 waren we bij Lake Louise. Het huren van schaatsen was inbegrepen bij de prijs van de reis. Dus de schaatsen opgehaald en geschaatst op het meer.

Een aantal van de studenten had nog nooit geschaatst, of alleen nog maar op namaak ijs. Dan is het best lastig maar ze vonden het wel erg leuk en ze leerden erg snel!

Om half 1 vertrok de bus naar Banff National park. Het is een uur rijden, rond half twee kwamen we daar aan. Je had hier de keuze om in de stad te lopen en te winkelen, naar de hotsprings te gaan of met de gondel de berg op. De hotsprings had ik vorige keer gedaan toen we een dag met de familie in Banff waren. Het was een mooie dag vandaag, de lucht was helder dus ben ik met de gondel naar boven gegaan.

Samen met Dhilery en Elisabeth in de gondel gegaan. Het uitzicht is echt prachtig, het duurt 20 minuten voordat je boven bent. Het is een leuke ervaring alleen schommelt het veel en dat is minder fijn! Eenmaal boven eerst een kijkje genomen in de souvenir winkel. Daarna helemaal naar het hoogste uitzichtpunt gelopen, wauw wat is dit mooi! Overal om je heen zijn bergen en het is erg mooi om uit te kijken over heel de stad.

Terug naar de gondel naar beneden, hier maakten ze een foto van je terwijl je in de gondola zit. Eenmaal beneden aangekomen zagen we de foto in de souvenirwinkel. De foto was erg leuk! Iedereen stond er goed op. Erg jammer dat deze foto $25 dollar kost. Dus maar besloten om hem niet te kopen.

Met de bus naar downtown Banff gegaan. Hier een beavertail gekocht, dat is een plat soort deeg. Je kan kiezen uit verschillende toppings. Ik heb voor suiker en kaneel gekozen, erg lekker! Snel naar de bus en op naar huis.

Samen met Elisabeth gegeten en besloten om S'avonds naar de MURMUR te gaan. Dat is een club in downtown Calgary. Elisabeth werd uitgenodigd door een vriendin. We gingen met de limousine, supervet! De limousine vertrok om half 10. De club heeft een strenge controle procedure. Je moet je paspoort laten zien en die gaat in een scanner om te controleren of deze echt is. Ze stellen je vragen om te zien of je paspoort echt is. En na de paspoort controle moet je een stukje verder door een andere controlepost. Hier moet je op een knop drukken, bij groen licht mag je doorlopen en bij rood licht word je gecontroleerd. Het was een erg leuke avond.