Dag 5: 06-01-2015

6 januari 2015 - Calgary, Canada

Tijd om naar campus te gaan :D

Maar eerst nog naar een telefoonwinkel voor een abonnement. Er is een abonnement bij de provider Wind wat $40 per maand kost. Met dit abonnement kan je wereldwijd gratis sms’en, Canada wijd bellen en je hebt ongelimiteerd internet. Het kost niet zoveel en het klinkt erg goed.

Er is alleen geen ontvangst met mijn type telefoon dus kan ik dit abonnement niet aanschaffen. Dus gekeken voor een andere abonnement bij een andere provider maar die zijn allemaal veel duurder en hebben geen ongelimiteerd internet. Nog even verder uitzoeken wat ik hiermee ga doen.

Helena uit Brazilië waar ik al eerder contact mee had, verbleef een aantal dagen in een hostel in downtown Calgary. Krista bracht mij naar de campus en haalde ook Helena op. Krista kan zich niet voorstellen hoe het is om naar een ander land te gaan zonder dat je daar iemand kent en zelf alles moet uitzoeken. Ze probeert altijd iedereen te helpen, dat is erg aardig.

Op naar campus.. eerst inchecken en dan het goede gebouw zoeken waar ik verblijf. Ik verblijf in een 4-persoons appartement in gebouw C aan de west kant van campus. Helena verblijft in een tuinhuis aan de oost kant van de campus.

Eenmaal aangekomen bij het gebouw moest al de bagage van de auto  naar de kamer worden gebracht. Ik woon op de derde verdieping, maar gelukkig zijn er liften! Wat leuk, ze hebben naamkaartjes op de deuren geplakt. Snel de bagage in de kamer gezet en op naar Helena’s woning. Daar ook de koffers afgezet en Krista heeft ons terug afgezet in het gebouw waar we zijn ingecheckt, gebouw B.

In dit gebouw woont Elisabeth, het meisje uit Oostenrijk. Samen met Elisabeth afgesproken om de studentenkaart en de u-pass op te halen en de openstaande fees te betalen. Uiteindelijk gingen we samen met Nidia, Elisabeth, Dhilery en Helena. Maar eerst samen geluncht. De u-pass in een sticker die op je studentenkaart word geplakt, hiermee kan je het gehele semester reizen door Calgary per bus en trein.

Alles hier is echt super goed geregeld. We hadden een e-mail ontvangen met alle uitleg. Ga eerst naar deze kamer in dit gebouw hier haal je de studentenkaart. Ga dan naar daar om je u-pass. Je moet eerst je studentenkaart hebben voordat je de u-pass kan aanschaffen. En zo werd alles stap voor stap uitgelegd, super handig.

Na alles te hebben geregeld ging iedereen terug naar zijn kamer. De Mexicaanse en Braziliaanse meisjes hadden het erg koud! Het is een shock in temperatuur voor hun. Van +30 in hun land naar -25 in Calgary.

Op naar mijn kamer om mijn bed op te maken en mijn koffers uit te pakken. Maar het was al rond etenstijd dus van mijn koffer uitpakken kwam niet zoveel. Met alle exchange students naar Weasselhead gegaan, dit is een bar. Daar heerlijk gegeten en wat gekletst. Daarna op naar huis want ik was best moe. Toen ik thuis kwam waren er nog geen huisgenootjes, misschien komen ze morgen.
Toch nog een beetje mijn koffers uitgepakt en gaan slapen.

Het appartement is erg groot. Ik heb mijn eigen kamer, met inloop kledingkast, bureau, bed, nachtkastje en nog een kast. Naast mijn kamer zit er nog een kamer. Samen delen wij de badkamer.

Er is een gesloten en open badkamer. De gesloten badkamer heeft een wc en een bad. De open badkamer heeft een grote spiegel en een wastafel. In het midden van het appartement is de keuken en de woonkamer. Dit deel delen we met zijn vieren. Aan de andere kant van het appartement zit ook een gang met twee kamers en een badkamer.